Haas Üniversitesi’nden Mark Coopersmith 3 parçadan oluşan bir Venn diyagramını kullanarak tam size uygun, hayatınızın girişim fikrini bulabileceğinize inanıyor. Coopersmith’e göre aşağıda tanımları yapılan uzmanlık, fırsat ve tutku alanlarının ortak kesişim noktası size tam uygun işi ortaya koyuyor.
Uzmanlık: Uzmanlık sizin ve diğer kurucu üyelerin toplamda neleri yapabileceğinizi, bilgi, tecrübe ve ilişkiler gibi unsurlardaki gücünüzü kapsıyor. Girişiminizin ilk adımında takımınızda eksiklikler olsa da kurmak istediğiniz iş konusunda temel bilgi ve becerilere sahip olmanız şart. Aksi takdirde başarısızlık kaçınılmaz.
Fırsat: İki türde iş fırsatları olabilir; mevcut pazarlar ya da potansiyel pazarlar. Her iki türde de başarılı olabilirsiniz ancak hedeflediğiniz pazarın gelecek yıllardaki büyüme potansiyelini öngörmek için araştırma yapmanız gerekir. Öte yandan radikal derecede yenilikçi iş fikirlerinde pazar potansiyeli hakkında bilimsel araştırmalar yapmak imkansız olabilir, bu durumda kendi vizyonunuza inanmanız gerekir.
Tutku: Başarı mı tutkuyu, yoksa tutku mu başarıyı tetikliyor emin değiliz. Çoğu insan tutkunun başarıyı getirdiğine inansa da, hızlı büyüyen başarılı bir işin kurucularının tutkusunu arttırması da mümkün. Öte yandan bir işin başarıya ulaşması zaman alacağından, işinizi sevmenizde büyük yarar var.
Hadi bakalım sevgili girişimciler, şimdi sıra sizde. Yukarıdaki Venn diyagramını kullanarak kendi hayatınızın girişim fikrini bulmaya çalışın.
Yararlanılan Kaynak: The Art of the Start 2.0: The Time-Tested, Battle-Hardened Guide for Anyone Starting Anything / Guy Kawasaki
Uzmanlık: Uzmanlık sizin ve diğer kurucu üyelerin toplamda neleri yapabileceğinizi, bilgi, tecrübe ve ilişkiler gibi unsurlardaki gücünüzü kapsıyor. Girişiminizin ilk adımında takımınızda eksiklikler olsa da kurmak istediğiniz iş konusunda temel bilgi ve becerilere sahip olmanız şart. Aksi takdirde başarısızlık kaçınılmaz.
Fırsat: İki türde iş fırsatları olabilir; mevcut pazarlar ya da potansiyel pazarlar. Her iki türde de başarılı olabilirsiniz ancak hedeflediğiniz pazarın gelecek yıllardaki büyüme potansiyelini öngörmek için araştırma yapmanız gerekir. Öte yandan radikal derecede yenilikçi iş fikirlerinde pazar potansiyeli hakkında bilimsel araştırmalar yapmak imkansız olabilir, bu durumda kendi vizyonunuza inanmanız gerekir.
Tutku: Başarı mı tutkuyu, yoksa tutku mu başarıyı tetikliyor emin değiliz. Çoğu insan tutkunun başarıyı getirdiğine inansa da, hızlı büyüyen başarılı bir işin kurucularının tutkusunu arttırması da mümkün. Öte yandan bir işin başarıya ulaşması zaman alacağından, işinizi sevmenizde büyük yarar var.
Hadi bakalım sevgili girişimciler, şimdi sıra sizde. Yukarıdaki Venn diyagramını kullanarak kendi hayatınızın girişim fikrini bulmaya çalışın.
Yararlanılan Kaynak: The Art of the Start 2.0: The Time-Tested, Battle-Hardened Guide for Anyone Starting Anything / Guy Kawasaki
Yorumlar
Yorum Gönder