Ana içeriğe atla

Seth Godin’den Liderlik, Pazarlama ve Gelişim Üzerine 20 Alıntı



Seth Godin dünyaca ünlü çok satanlar listesinde birçok kitabı bulunan bir yazar. Genellikle pazarlama, gelişim ve liderlik üzerine kitaplar yazıyor. Seth Godin, daha 2000’lere girmeden pazarlamanın geleceğinin dijitalde olduğunu öngören birisi.

“Mor İnek“, “Bütün Pazarlamacılar Yalancıdır” ve “İzinli Pazarlama” gibi pek çok kitabıyla insanlara bilgilerini aktaran Seth Godin’in kitaplarından derlenen pazarlama, liderlik ve gelişim üzerine 20 alıntı:

1. Yapmadığınız hemen hemen her şey, korkunun, çekingenliğin veya “Neden olmasın?” sorusunu sormayışınızdan kaynaklanır.

2. Geleceği düşünmediğiniz bir işte kalmayı sürdürdüğünüz her gün sizin kariyeriniz için kötü bir karardır. Çünkü her gün çok da faydalı olmayan bir şeyde daha iyi hale gelirsiniz. Ve bir gün gelir daha faydalı şeyler öğrenerek vaktini geçirmiş başkalarının gerisinde kalırsınız. Orada kalmayı sürdürmenizin tek sebebi, bırakmanın getireceği kısa vadedeki acıdır. Kazananlar ise şu anda bu acıyı çekmenin, daha sonra çekilecek çok daha büyük bir acıyı önleyeceğini anlarlar.

3. Rekabetçi bir dünyada zorluklar sizin arkadaşınızdır.

4. Bir şirket başarısız oluyorsa, bu en tepedeki yönetimin hatasıdır ve sorun muhtemelen, onların yalnızca şirket yönetmeleri, ürün pazarlamamalarıdır.

5. Ceo’luk yapmak kolaydır. Zor olan oraya ulaşmaktır. Yol üzerinde büyük bir dip bulunmaktadır.



6. İnsanlar, onlara söylediklerinize inanmazlar. Onlara gösterdiklerinize nadiren inanırlar. Arkadaşlarının söylediklerine çoğu zaman inanırlar. Ama kendilerine söylediklerine her zaman inanırlar.

7. Başarılı insanlar kuralları çiğneyenlerdir.

8. Gizli olan fikirler ölür. Fikirlerin ışığa ve havaya ihtiyacı vardır. Aksi halde açlıktan ölürler.

9. Bir sürü çarpıcı fikir vardır, eksik olan bu fikirleri gerçekleştirme arzusudur.

10. Bir sonraki tatilin ne zaman olduğunu merak etmek yerine, kaçmanı gerektirmeyen bir hayat kurmalısın belki de.


11. Bir farklılık yaratmak istiyorsan, dün olanlara cevap vermeye çalışmak yerine, yeni şeylere odaklanmak gerekir.

12. Bir şeye başlayıp başarısız olmaktan daha kötü tek şey hiçbir şeye başlamamaktır.

13. Liderliğin sırrı basittir: İnandığınız şeyi yapın. Geleceğin resmini çizin. Oraya gidin. İnsanlar takip edecektir.

14. Acı çok şiddetli bir hal alıp da bırakmaya hazır hale geldiğinizde, kendinizi kaybedecek hiçbir şeyi olmayan biri olarak ayağa kaldırın. Ve kaybedecek hiçbir şeyi kalmayan bir insan oldukça büyük bir güce sahiptir.

15. Yanlış olandan vazgeçin. Doğru olanda ısrar edin. Ya birini ya da diğerini yapacak cesareti gösterin.


16. İzinli pazarlama, mesaj almak isteyen insanlara beklenen, kişisel ve alakalı mesaj verme ayrıcalığıdır.

17. Vazgeçmek, başa çıkmaktan daha iyidir, çünkü vazgeçmek sizi başka bir şeye yönelmek üzere özgür bırakacaktır.

18. Kararlar alışkanlıklara dönüşür. Alışkanlıklar yeteneğe dönüşür. Yetenekli doğmazsın, yeteneğe ulaşırsın.

19. Pazarlama, insanların ilgisini çekmek için yapılan bir yarışmadır.

20. İnsanlar ürün ve hizmet almazlar. Hikaye, ilişki ve büyü satın alırlar.

Kaynak: https://ceotudent.com/seth-godinden-liderlik-pazarlama-gelisim-uzerine-20-alinti

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Basit ve Dinamik Disk Nedir? Birbirine Nasıl Dönüştürülür?

Sabit diskler Windows 2000 işletim sistemine kadar sadece temel disk (basic disk) olarak ayarlanabiliyordu. Temel disk en fazla 4 birincil bölüm (primary partition) veya 3 primary ve 1 genişleyebilir bölüm (extended partition) şeklinde yapılandırılabilir. Bir temel diskte sadece 1 tane extended partition oluşturulabilir ve sadece primary partitionlara işletim sistemi kurulabilir. Windows 2000 ile gelen dinamik disk teknolojisi, Windows 2000 den sonraki tüm Windowssürümlerinde kullanılabilmektedir. Dinamik disk kavramıyla bölüm (partition) kavramı yerinihacim (volume) kavramına bırakmıştır. Dinamik disklerde, temel disklerde olduğu gibi bir sınırlama yoktur. İstenildiği kadar volume oluşturabilir, temel disk istenirse dinamik hale getirebilir ve bu işlem esnasında herhangi bir veri kaybı yaşanmaz. Fakat dinamik diskler temel diske çevirildiğinde bir veri kaybı söz konusu olacaktır. Temel diskin bilgileri kayıt defterinde tutulur. Dinamik diskin bilgileri kendi üstünde tutulur.

Einstein'in Rölativite Kuramına Bakış

Bu yüzyılın başlarında kuramsal fizikte altın çağ başladığı zaman, adı henüz bilim dünyasında duyulmamış bir fizikçi vardı. Bu, Annalen der Physık’in 1905 tarihli sayısında fotoelektrik olayı, Brown hareketi ve özel görelilikle ilgili ünlü üç çalışmasını birden yayınlayarak üne kavuşan Albert Einstein’dır. Onun fizikteki hayat boyu çalışmaları bilimin felsefesi ve yöntemleri üzerinde büyük etki yaptı. Einstein’ın kendisi bilimci filozoftu. Bu yüzyılın başlarında kuramsal fizikte altın çağ başladığı zaman, adı henüz bilim dünyasında duyulmamış bir fizikçi vardı. Bu, Annalen der Physık’in 1905 tarihli sayısında fotoelektrik olayı, Brown hareketi ve özel görelilikle ilgili ünlü üç çalışmasını birden yayınlayarak üne kavuşan Albert Einstein’dır. Onun fizikteki hayat boyu çalışmaları bilimin felsefesi ve yöntemleri üzerinde büyük etki yaptı. Einstein’ın kendisi bilimci filozoftu. O, hayranlık uyandırıcı bir şekilde felsefeyi kullanarak bugün modern bilimin önemli bir kısmı olan buluşlarını

Rubik Küp Nasıl Çözülür?

Rubik küp 3x3x3 veya 4x4x4 gibi karesel formatta ve her kenarı farklı renkte olan bir küptür. Bu küpün; sabır küpü, sinir küpü, zekâ küpü, renk küpü, Rubikin küpü, sihirli küp (magic box), 3d Puzzle, gibi birçok değişik adı vardır. Unutulmamalıdır ki küpün çözümü için geliştirilmiş bir algoritma vardır. Bu küp ezbere çözülemez. Bu yazıda sizlere küpün en yaygın çözümü anlatılacaktır. Hata yaptığınız yerde hatayı düzeltmeye çalışmayın belirtilen algoritma çerçevesinde çözüme baştan başlayın. Hala küpü çözemediyseniz buradaki yazımızda belirtilen otomatik çözen programları deneyebilirsiniz. Öncelikle bilmeniz gerekenler: Küpün parçaları birbirinden bağımsız değildirler. Küpün orta noktası daima sabittir. Küpü ne kadar çevirirseniz çevirin değişmezler. Kırmızının karşısında daima turuncu, yeşilin karşısında mavi, sarının karşısında beyaz vardır. Bir küp, toplam 26 adet parçadan oluşmaktadır: 8 adet üç renkli köşe parçası, 12 adet iki renkli parça ve 6 adet de sabit tek ren