İnsanların çoğu, çok fazla para kazanmak için gerçekten çok ve uzun saatler boyunca çalışmanız gerektiğine dair yanlış inanca saplantılı bir şekilde bağlı kalırlar.
Ancak, gerçek şu ki, dünyadaki başarılı insanların pek çoğu “çok değil, akıllıca çalış” felsefesini benimseyen insanlardır. Sonuç olarak, hayat standardınızı uyanık olduğunuz zamanları kullanma şekliniz belirler. Bu nedenle de, iş hayatınızdaki hedeflerinizden vazgeçmeden, iş dışında geçirdiğiniz zamanı azami seviyeye çıkaran yollar bulmak, gerçek başarıya giden yoldaki başlıca kilit noktalardan biridir.
Daha fazla çalışmak yerine daha akıllıca çalışmak konusunda hatırlamanız gereken en önemli şey, bunun size kişisel ilgi alanlarınızı ve ilişkilerinizi geliştirebilecek fazladan değerli zaman tanıyacak olmasıdır. Bunun karşılığında da, kendinizi çok daha fazla dinlenmiş ve tatmin olmuş hissedeceksiniz ve bu da çalışırken odaklanmanızı çok daha kolay bir hale getirecek. Sonuç olarak üretkenliğiniz artacak, ki bu da daha kısa süre içinde daha fazlasını yapmanıza olanak sağlayacak.
İnsanları, hedeflerine ulaşmayı başarmaktan alıkoyan bir numaralı şeyin, düzgün zaman yönetimi eksikliği olduğunu asla unutmayın. Çünkü bu sizi, her şeyi yapmak için yeterli zaman olmadığına dair yanlış sonuca götürür.
1. Etrafınızda Yetenekli İnsanlar Olmasını Sağlayın
Yetenekli İnsanlar Bulun
Yüksek seviyede mali başarıya ulaşan her girişimci, her şeyi tek başına yapmasının mümkün olmadığını anlar. Etrafınızda yetenekli insanlar olması sadece hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda size önemli görevlerden oluşan listenin çok daha büyük bir kısmını bu yeteneklere devretme olanağını da tanır.
Eğer şu anda, gün içinde mola veremeyecek kadar çok işle baş etmeye çalışıyor ve zorlanıyorsanız, çalışanlarınızı yeniden değerlendirmeli ve gerekli değişimleri yapmalısınız. Her zaman için işinizi güçlendirebilecek ya da mahvedebilecek olanların çalışanlarınız olduğunu hatırlayın.
2. Mümkün Olduğunca Fazla Görev İçin Dış Kaynak Kullanın
Dış Kaynak Kullanın
Tüm gününüzü şirketinizin maaş bordrosu üzerinde çalışarak geçirmeyi mi tercih edersiniz, yoksa bu zamanı ailenizle rahatlayarak geçirmeyi mi tercih edersiniz? Maaş bordosu gibi işler için nitelikli işletmeler ya da bireyler gibi dış kaynaklardan yararlanarak, zamandan ve enerjiden fazlasıyla tasarruf edebilirsiniz. Ek bir fayda olarak da, haftalık olarak aşırı derece uzun saatler çalıştığınızda oluşabilecek masraflı hataların da önüne geçmiş olursunuz. Yönetim danışmanı Tom Peters’ın da bir zamanlar dediği gibi; “En iyi olduğunuz şeyi yapın ve kalanlar için dış kaynak kullanın.”
3. Sosyal Medya Sitelerini Engelleyin.
Sosyal Medyayı Bloklayın
Her şirketin online dünyada güçlü bir şekilde varlık göstermesi gerekir ve sosyal medya da bu bulmacanın çok önemli bir parçasıdır. Maalesef ki, sosyal medya aynı zamanda çalışan verimliliği için devasa bir gider de olabilir. Bunu aklımızda bulundurduğumuzda, kazanma gücünü artırmak ve ofiste daha az vakit geçirmek isteyen herhangi biri, dikkatini gerçekten önemli olan şeylerden uzaklaştıracak herhangi bir internet sitesini kasıtlı olarak engellemelidir. Gün içinde Facebook’a sadece iş ile alakalı konularda girildiğinden emin olmak için StayFocusd gibi internet tarayıcı programları kullanabilirsiniz.
4. Doğada Molalar Verin.
Doğaya Dönün
Doğada vakit geçirmenin daha verimli çalışmanızı sağladığına dair bilimsel kanıtlar var. Ağaçların arasında yapacağınız 15 dakikalık bir yürüyüş bile size canlandırıcı faydalar sağlar ve daha kısa süre içinde daha yüksek kalitede işler çıkarmanıza yol açabilir.
5. Toplantılarınızı Planlayın.
Toplantılarınızı Planlayın
Daha önce hiç toplantılar ile ilgili toplantı yapılan bir yerde çalıştınız mı? Görünürde gülünç olan bu örnek aslında bazı iş yerlerinde yaşam tarzı haline gelmiş olabilir ancak değerli vaktinizi bu şekilde harcamak gibi bir lüksünüz yoktur.
İş dünyasında gereksiz para harcamanın başlıca yollarından biri toplantıların gereksiz derecede uzatılmasına izin vermektir. Bununla beraber, aynı zamanda daha fazla iş yapabilmek için toplantıları belirli bir noktada sonlandırmanız gerekir. Bu nedenle de toplantılarınızı daha önceden planlayın, böylece her şeyin kısa süre içinde gerçekleşeceğinden emin olabilirsiniz. Bu yaklaşımın bir başka avantajı da çalışanlarınızın işlerinin tüm yönlerinden nasıl kısa ve öz bir şekilde bahsedeceklerini öğrenmeleridir.
Kaynak:
- http://www.lifehack.org/301484/work-smart-6-ways-make-more-money-while-working-less
- http://www.girisimcilerokulu.com/cok-degil-akillica-calismanin-5-yolu/
Yorumlar
Yorum Gönder