Ana içeriğe atla

1. Android Hakkında Kısa Bilgiler

Android, aşağıda sıralanan birkaç gerekli ve bağımsız bölümden oluşur;

1. Mobil cihazın kapasitesini belirleyen ve yazılımlar için çerçeve oluşturan bir referans donanım tasarımı.

2. Mobil cihazlar için optimize edilmiş donanım ve bellek yönetimi, akış kontrolü için düşük seviyeli bir arayüz sağlayan Linux işletim sistemi çekirdeği.

3. Uygulama geliştirmek için SQLite, Webkit, OpenGL ve medya yöneticisinden oluşan açık kaynak kütüphaneler.

4. Android uygulamalarını barındıran ve çalıştıran, Dalvik sanal makinesi ve Android’e özgü işlevsellikler sağlayan çekirdek kütüphaneleri içeren bir run time (çalışma zamanı) modülü. Çalışma zamanı modülü mobil cihazların kullanımı için küçük ve etkili olabilecek şekilde tasarlanmıştır.

5. Sistem servislerinin uygulama katmanına aktarılmasını sağlayan, sensörleri, içerik sağlayıcıları, pencere yöneticisini ve konum yöneticisini içeren bir uygulama çatısı( application framework).

6. Uygulamaları barındıran ve yürüten bir kullanıcı arayüz çatısı.

7. Önceden yüklenmiş, yığının bir parçası olarak gelen uygulamalar.

8. Araçları, eklentileri ve dökümantasyonu da içeren, uygulamaları yaratmak için kullanılacak uygulama geliştirme kiti.

Android SDK’nın özellikleri:

Android’in en kayda değer özellikleri aşağıda listelenmiştir;

1. Lisanslama, dağıtım ve sürüm yükseltme veya işlem onay sürecinde hiçbir ücret yoktur.

2. Wi-Fi donanım erişimi.

3. Telefon aramaları ve veri transferi için GSM, EDGE ve 3G ağları size arama yapma, aranma ve mesajlaşma veya mobil ağlardan veri gönderip alma imkânı sunar.

4. GPS gibi konum bazlı servisler için kapsamlı API’ler.

5. Kamera ve mikrofon kullanarak kayıt yapma ve yeniden oynatma dahil tam medya donanım kontrolü.

6. İvme ölçer ve pusula dahil sensör donanımın kullanımı için API’ler.

7. Bluetooth kullanarak P2P (peer to peer) veri transferi için kütüphaneler.

8. IPC mesaj geçişi.

9. Paylaşılan veri depoları.

10. Arkaplan uygulamaları ve işlemleri.

11. Ana ekran widget’ları (uygulamacık), Live klasörleri ve Live duvar kağıdı.

12. Uygulama arama sonuçlarını sistem aramalarına entegre etme yeteneği.

13. Entegre açık kaynak HTML5 WebKit tabanlı web tarayıcı.

14. Kullanıcı arayüzlerinin bir parçası olarak harita kontrolleri entegre eden uygulamalara tam destek.

15. 2D grafik kütüphaneleri ve OpenGL ES 2.0 ile 3D grafik desteği içeren mobil ortamlar için optimize edilmiş grafik hızlandırıcılar.

16. Çok farklı formattaki ses ve video kayıtlarının oynatılmasını, resimlerin gösterilmesini sağlayan medya kütüphaneleri.

17. Dinamik bir kaynak çatısı yoluyla yerelleştirme.

Uygulama bileşenlerinin tekrar kullanımı ve sisteme ait bileşenlerle değiştirilmesi sağlayan bir uygulama çatısı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Basit ve Dinamik Disk Nedir? Birbirine Nasıl Dönüştürülür?

Sabit diskler Windows 2000 işletim sistemine kadar sadece temel disk (basic disk) olarak ayarlanabiliyordu. Temel disk en fazla 4 birincil bölüm (primary partition) veya 3 primary ve 1 genişleyebilir bölüm (extended partition) şeklinde yapılandırılabilir. Bir temel diskte sadece 1 tane extended partition oluşturulabilir ve sadece primary partitionlara işletim sistemi kurulabilir. Windows 2000 ile gelen dinamik disk teknolojisi, Windows 2000 den sonraki tüm Windowssürümlerinde kullanılabilmektedir. Dinamik disk kavramıyla bölüm (partition) kavramı yerinihacim (volume) kavramına bırakmıştır. Dinamik disklerde, temel disklerde olduğu gibi bir sınırlama yoktur. İstenildiği kadar volume oluşturabilir, temel disk istenirse dinamik hale getirebilir ve bu işlem esnasında herhangi bir veri kaybı yaşanmaz. Fakat dinamik diskler temel diske çevirildiğinde bir veri kaybı söz konusu olacaktır. Temel diskin bilgileri kayıt defterinde tutulur. Dinamik diskin bilgileri kendi üstünde tutulur.

Einstein'in Rölativite Kuramına Bakış

Bu yüzyılın başlarında kuramsal fizikte altın çağ başladığı zaman, adı henüz bilim dünyasında duyulmamış bir fizikçi vardı. Bu, Annalen der Physık’in 1905 tarihli sayısında fotoelektrik olayı, Brown hareketi ve özel görelilikle ilgili ünlü üç çalışmasını birden yayınlayarak üne kavuşan Albert Einstein’dır. Onun fizikteki hayat boyu çalışmaları bilimin felsefesi ve yöntemleri üzerinde büyük etki yaptı. Einstein’ın kendisi bilimci filozoftu. Bu yüzyılın başlarında kuramsal fizikte altın çağ başladığı zaman, adı henüz bilim dünyasında duyulmamış bir fizikçi vardı. Bu, Annalen der Physık’in 1905 tarihli sayısında fotoelektrik olayı, Brown hareketi ve özel görelilikle ilgili ünlü üç çalışmasını birden yayınlayarak üne kavuşan Albert Einstein’dır. Onun fizikteki hayat boyu çalışmaları bilimin felsefesi ve yöntemleri üzerinde büyük etki yaptı. Einstein’ın kendisi bilimci filozoftu. O, hayranlık uyandırıcı bir şekilde felsefeyi kullanarak bugün modern bilimin önemli bir kısmı olan buluşlarını

Rubik Küp Nasıl Çözülür?

Rubik küp 3x3x3 veya 4x4x4 gibi karesel formatta ve her kenarı farklı renkte olan bir küptür. Bu küpün; sabır küpü, sinir küpü, zekâ küpü, renk küpü, Rubikin küpü, sihirli küp (magic box), 3d Puzzle, gibi birçok değişik adı vardır. Unutulmamalıdır ki küpün çözümü için geliştirilmiş bir algoritma vardır. Bu küp ezbere çözülemez. Bu yazıda sizlere küpün en yaygın çözümü anlatılacaktır. Hata yaptığınız yerde hatayı düzeltmeye çalışmayın belirtilen algoritma çerçevesinde çözüme baştan başlayın. Hala küpü çözemediyseniz buradaki yazımızda belirtilen otomatik çözen programları deneyebilirsiniz. Öncelikle bilmeniz gerekenler: Küpün parçaları birbirinden bağımsız değildirler. Küpün orta noktası daima sabittir. Küpü ne kadar çevirirseniz çevirin değişmezler. Kırmızının karşısında daima turuncu, yeşilin karşısında mavi, sarının karşısında beyaz vardır. Bir küp, toplam 26 adet parçadan oluşmaktadır: 8 adet üç renkli köşe parçası, 12 adet iki renkli parça ve 6 adet de sabit tek ren