Aktivite, uygulamanızın görsel, interaktif bileşenlerinin temel sınıfıdır. Aşağıdaki kod aktivite tabanlı sınıfın iskelet kodunu gösteriyor; dikkat ederseniz onCreate metodunu ezerken Activity’yi extend ediyor.
Sihirbaz tarafından Hello World şablonu yukarıda ki kodda gösterildiği şekliyle tasarım kaynaklarını kullanarak kullanıcı arayüzünü düzenleyen setContentView’u çağırmak için onCreate metodunu ezer.
Aşağıda android proje şablonu tarafından oluşturulan main.xml dosyasında tanımlanan UI (User Interface – Kullanıcı Arayüzü) tasarımını gösteriyor.
android:layout_width="fill_parent"
Kod içinde UI elemanlarına ulaşmak için XML tanımlamalarına id özelliği eklemelisiniz. Daha sonra findViewById metodunu kullanarak her isimlendirilmiş (id) parçasının geri dönüş değerini alabilirsiniz.
package
com.example.hello_world;
import
android.os.Bundle;
import
android.app.Activity;
import
android.view.Menu;
public class MainActivity extends Activity {
@Override
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R.layout.activity_main);
}
@Override
public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu) {
getMenuInflater().inflate(R.menu.main, menu);
return true;
}
}
Android projesinin kaynakları proje hiyerarşisi içinde drawable, layout ve values alt klasörlerini içerecek şekilde res isimli klasörde depolanır. ADT eklentisi bu kaynakları R değişkeni ile tasarım anında ulaşabilmesi için çevirir.
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
android:orientation="vertical"
android:layout_height="fill_parent"
>
<TextView
android:id="@+id/myTextView"
android:layout_width="fill_parent"
android:layout_height="wrap_content"
android:text="Hello World, HelloWorld"
/>
</LinearLayout>
Yorumlar
Yorum Gönder