Ana içeriğe atla

14. Android’de Durum Değişikliklerini Görüntülemek

Aktivitelerin durum değişikliklerine tepki verdiğinden emin olmak için Android aktivite geçişleri meydana geldiğinde tetiklenen olay işleyiciler sağlanmaktadır. Aşağıda bu döngüyü aktivitenin durumları açısından özetliyor.

Aşağıdaki iskelet kod durum değişikliklerindeki metotların taslaklarını gösteriyor. Taslaklar içindeki yorumlar her durum değişikliği meydana gelirken düşünmeniz gerekenleri gösteriyor.

package com.paad.myapplication;
import android.app.Activity;
import android.os.Bundle;
public class MyActivity extends Activity {
   @Override//Activity başlatıldığında çağırılır
   public void onCreate(Bundle savedInstanceState){
          super.onCreate(savedInstanceState);
          //Activity i önceliklendirir
   }     
   @Override//onCreate bittiğinde çağırılır
   public void onRestoreInstanceState(Bundle savedInstanceState){
          super.onRestoreInstanceState(savedInstanceState);
          //savedInstanceState içinden UI durumlarını yeniden yukler
          //Aynı zamanda onCreate e de geçirilir
   }
   @Override//Activity surecinde sıralı görünür yaşam zamanları için çağrılır
   public void onRestart(){
          super.onRestart();
          //Bu süreçteki activity i gorünür olduğunu bilerek değişiklikleri yükler
   }
   @Override//Görünür duruma geçilirken çağrılır
   public void onStart(){
          super.onStart();
          //Activity görünür olduğundan gerekli UI değişikliklerini yükler
   }
   @Override//Aktif duruma geçilirken çağrılır
   public void onResume(){
          super.onResume();
          //Durdurulmuş UI güncellemelerini ve gerekli işlemleri devam ettirir fakat inaktif olduğunda durdurulur
   }
   @Override//Activity yaşam dongusu sonlandığında çağırılır
   public void onSaveInstanceState(Bundle savedInstanceState){
          super.onSaveInstanceState(savedInstanceState);
          //onSaveInstanceState içine UI durumunu kaydeder
          //Bu kayıt işlem kapatıldığında veya yeniden başlatıldığında onCreate gönderilir
   }
   @Override//Yaşam döngüsü sonunda çağırılır
   public void onPause(){
          super.onPause();
          //Activity aktif olmadığında gerekli olmayan UI güncellemelerini, threadleri veya CPU hassas işlemleri durdurur
   }
   @Override//Görünürlük sona erdiğinde çağırılır
   public void onStop(){
          super.onStop();
          //Activity aktif olmadığında gerekli olmayan diğer UI güncellemelerini, threadleri veya CPU hassas işlemleri durdurur
          //İşlem kapatılma ihtimaline karşı değişiklikleri kaydeder
   }
   @Override//Yaşam döngüsünün tamamen sonunda çağırılır
   public void onDestroy(){
          super.onDestroy();
          //Tüm kaynakları temizler
          //Database bağlantılarını kapatır
   }

}

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Basit ve Dinamik Disk Nedir? Birbirine Nasıl Dönüştürülür?

Sabit diskler Windows 2000 işletim sistemine kadar sadece temel disk (basic disk) olarak ayarlanabiliyordu. Temel disk en fazla 4 birincil bölüm (primary partition) veya 3 primary ve 1 genişleyebilir bölüm (extended partition) şeklinde yapılandırılabilir. Bir temel diskte sadece 1 tane extended partition oluşturulabilir ve sadece primary partitionlara işletim sistemi kurulabilir. Windows 2000 ile gelen dinamik disk teknolojisi, Windows 2000 den sonraki tüm Windowssürümlerinde kullanılabilmektedir. Dinamik disk kavramıyla bölüm (partition) kavramı yerinihacim (volume) kavramına bırakmıştır. Dinamik disklerde, temel disklerde olduğu gibi bir sınırlama yoktur. İstenildiği kadar volume oluşturabilir, temel disk istenirse dinamik hale getirebilir ve bu işlem esnasında herhangi bir veri kaybı yaşanmaz. Fakat dinamik diskler temel diske çevirildiğinde bir veri kaybı söz konusu olacaktır. Temel diskin bilgileri kayıt defterinde tutulur. Dinamik diskin bilgileri kendi üstünde tutulur.

Einstein'in Rölativite Kuramına Bakış

Bu yüzyılın başlarında kuramsal fizikte altın çağ başladığı zaman, adı henüz bilim dünyasında duyulmamış bir fizikçi vardı. Bu, Annalen der Physık’in 1905 tarihli sayısında fotoelektrik olayı, Brown hareketi ve özel görelilikle ilgili ünlü üç çalışmasını birden yayınlayarak üne kavuşan Albert Einstein’dır. Onun fizikteki hayat boyu çalışmaları bilimin felsefesi ve yöntemleri üzerinde büyük etki yaptı. Einstein’ın kendisi bilimci filozoftu. Bu yüzyılın başlarında kuramsal fizikte altın çağ başladığı zaman, adı henüz bilim dünyasında duyulmamış bir fizikçi vardı. Bu, Annalen der Physık’in 1905 tarihli sayısında fotoelektrik olayı, Brown hareketi ve özel görelilikle ilgili ünlü üç çalışmasını birden yayınlayarak üne kavuşan Albert Einstein’dır. Onun fizikteki hayat boyu çalışmaları bilimin felsefesi ve yöntemleri üzerinde büyük etki yaptı. Einstein’ın kendisi bilimci filozoftu. O, hayranlık uyandırıcı bir şekilde felsefeyi kullanarak bugün modern bilimin önemli bir kısmı olan buluşlarını

Rubik Küp Nasıl Çözülür?

Rubik küp 3x3x3 veya 4x4x4 gibi karesel formatta ve her kenarı farklı renkte olan bir küptür. Bu küpün; sabır küpü, sinir küpü, zekâ küpü, renk küpü, Rubikin küpü, sihirli küp (magic box), 3d Puzzle, gibi birçok değişik adı vardır. Unutulmamalıdır ki küpün çözümü için geliştirilmiş bir algoritma vardır. Bu küp ezbere çözülemez. Bu yazıda sizlere küpün en yaygın çözümü anlatılacaktır. Hata yaptığınız yerde hatayı düzeltmeye çalışmayın belirtilen algoritma çerçevesinde çözüme baştan başlayın. Hala küpü çözemediyseniz buradaki yazımızda belirtilen otomatik çözen programları deneyebilirsiniz. Öncelikle bilmeniz gerekenler: Küpün parçaları birbirinden bağımsız değildirler. Küpün orta noktası daima sabittir. Küpü ne kadar çevirirseniz çevirin değişmezler. Kırmızının karşısında daima turuncu, yeşilin karşısında mavi, sarının karşısında beyaz vardır. Bir küp, toplam 26 adet parçadan oluşmaktadır: 8 adet üç renkli köşe parçası, 12 adet iki renkli parça ve 6 adet de sabit tek ren