Sizin kendi yaratacağınız kaynaklar dışında Android de uygulamalarınızda kullanabileceğiniz birkaç sistem kaynağı sağlar. Kaynaklar uygulama kodu içinde doğrudan kullanılabilceği gibi diğer kaynaklar içinde de refere edilebilirler.
Kaynakları Kod İçinde Kullanma: Kod içinde statik R sınıfını kullanarak kaynaklara ulaşabilirsiniz.
Kaynağın bir örneğine (instance’ına) ihtiyacınız olduğunda onları kaynak tablosundan çıkarmak için yardımcı metodları kullanmalısınız. Kaynak tablosu uygulamanız içinde Resources sınıfının bir örneği olarak bulunur. Bu metotlar uygulama kaynak tablosunda arama gerçekleştirdiği için yardımcı metotlar static olamazlar.
Resources sınıfı mevcut her kaynak tipi için kaynak belirtecinin örneğinin geçişiyle çalışan getter’lar içerir.
Kare-Kare animasyon kaynakları AnimationResources içinde yer alır.
Kaynak İçinde Kaynak Refere Etme: Kaynak referanslarını başka bir XML kaynak içinde özellik değeri olarak da kullanabilirsiniz. Bu özellikle tasarım ve stiller için oldukça kullanışlıdır ve size çeşitli özelleştirilmiş temalar ve konuma göre string’ler ve grafikler oluşturma şansı verir. Bu ayrıca farklı resimleri desteklemenin bir başka kullanışlı yoludur. Farklı ekran çözünürlükleri ve boyutları için tasarımı boyutlandırmayı sağlar.
Bir kaynağı bir başka kaynak içerisinde refere etmek için @ işaretini kullanırız.
Sistem kaynaklarını kullanma: Kod içinde sistem kaynaklarına erişmek kendi kaynaklarınıza erişmekle benzerdir. Farklı ise kendi kaynağınızaki R sınıfının aksine yerel Android kaynak sınıfları için android.R kullanırsınız.
Geçerli Temadaki Sitili Refere Etme: Her sitili tam olarak tanımlamaktansa Android kısa yollar sağlayarak o anki geçerli temanın sitillerini kullanmanızı sağlar. Bunu yapmak için ön ek olarak ?android: kullanın. Bu teknik ile geçerli tema değiştiğinde kendiliğinden değişecek stiller yaratabilirsiniz.
Farklı Diller ve Donanımlar İçin Kaynaklar Oluşturma:
Mobil Ülke Kodu ve Mobil Ağ Kodu (MCC/MNC): Ülke ve ağ cihaz içindeki SIM’le alakalıdır. MCC 3 haneli ülke kodunun başına mcc getirilerek belirtilir.
Dil ve Bölge: Dil küçük harflerden oluşan ISO 639-1 dil kodu ile belirtilir opsiyonel olarak küçük r harfi ve büyük 2 harften oluşan ISO 3166-1-alpha-2 dil koduyla beraber kullanılabilir.
Ekran Genişliği Ve Yüksekliği: Özellikle geniş ekranlar için tasarlanan kaynaklariçin long veya notlong olarak belirtin.
Ekran Piksel Sıklığı: Piksel sıklığı nokta/inç cinsindendir (dpi).
Dokunmatik Ekran: Tipi notouch, stylus veya finger.
Kalavye Uygunluğu: keysexposed, keyshidden veya keysoft.
Klavye Girdi Tipi: nokeys, qwerty veya 12key.
UI Navigasyon Tipi: nonav, dpad, trackball veya wheel.
Kaynakları Kod İçinde Kullanma: Kod içinde statik R sınıfını kullanarak kaynaklara ulaşabilirsiniz.
Kaynağın bir örneğine (instance’ına) ihtiyacınız olduğunda onları kaynak tablosundan çıkarmak için yardımcı metodları kullanmalısınız. Kaynak tablosu uygulamanız içinde Resources sınıfının bir örneği olarak bulunur. Bu metotlar uygulama kaynak tablosunda arama gerçekleştirdiği için yardımcı metotlar static olamazlar.
Resources sınıfı mevcut her kaynak tipi için kaynak belirtecinin örneğinin geçişiyle çalışan getter’lar içerir.
Kare-Kare animasyon kaynakları AnimationResources içinde yer alır.
Kaynak İçinde Kaynak Refere Etme: Kaynak referanslarını başka bir XML kaynak içinde özellik değeri olarak da kullanabilirsiniz. Bu özellikle tasarım ve stiller için oldukça kullanışlıdır ve size çeşitli özelleştirilmiş temalar ve konuma göre string’ler ve grafikler oluşturma şansı verir. Bu ayrıca farklı resimleri desteklemenin bir başka kullanışlı yoludur. Farklı ekran çözünürlükleri ve boyutları için tasarımı boyutlandırmayı sağlar.
Bir kaynağı bir başka kaynak içerisinde refere etmek için @ işaretini kullanırız.
Sistem kaynaklarını kullanma: Kod içinde sistem kaynaklarına erişmek kendi kaynaklarınıza erişmekle benzerdir. Farklı ise kendi kaynağınızaki R sınıfının aksine yerel Android kaynak sınıfları için android.R kullanırsınız.
Geçerli Temadaki Sitili Refere Etme: Her sitili tam olarak tanımlamaktansa Android kısa yollar sağlayarak o anki geçerli temanın sitillerini kullanmanızı sağlar. Bunu yapmak için ön ek olarak ?android: kullanın. Bu teknik ile geçerli tema değiştiğinde kendiliğinden değişecek stiller yaratabilirsiniz.
Farklı Diller ve Donanımlar İçin Kaynaklar Oluşturma:
Mobil Ülke Kodu ve Mobil Ağ Kodu (MCC/MNC): Ülke ve ağ cihaz içindeki SIM’le alakalıdır. MCC 3 haneli ülke kodunun başına mcc getirilerek belirtilir.
Dil ve Bölge: Dil küçük harflerden oluşan ISO 639-1 dil kodu ile belirtilir opsiyonel olarak küçük r harfi ve büyük 2 harften oluşan ISO 3166-1-alpha-2 dil koduyla beraber kullanılabilir.
Ekran Genişliği Ve Yüksekliği: Özellikle geniş ekranlar için tasarlanan kaynaklariçin long veya notlong olarak belirtin.
Ekran Piksel Sıklığı: Piksel sıklığı nokta/inç cinsindendir (dpi).
Dokunmatik Ekran: Tipi notouch, stylus veya finger.
Kalavye Uygunluğu: keysexposed, keyshidden veya keysoft.
Klavye Girdi Tipi: nokeys, qwerty veya 12key.
UI Navigasyon Tipi: nonav, dpad, trackball veya wheel.
Yorumlar
Yorum Gönder