Ana içeriğe atla

2. Android Yazılım Yığınını Anlama

Android yazılım yığını resimde gösterilen elementlerden oluşmuştur ve altında detaylıca tanımlanmıştır.

Android Architecture
  • Linux Çekirdek: çekirdek servisleri (donanım sürücüleri, işlem ve hafıza yönetimi, güvenlik, ağ ve güç yönetimi dahil) Linux 2.6 çekirdek tarafından ele alınır. Çekirdek, yığından arta kalanlar ile donanım arasında soyut bir tabaka oluşturulur. 
  • Kütüphaneler: çekirdeğin en üstünde çalışan Android, libc ve SSL gibi çeşitli C/C++ çekirdek kütüphaneleri içermesinin yanında; 
  1. Ses ve video Media Player’ı için medya kütüphanesi 
  2. Görüntü yönetimi sağlamak için arayüz yönetici 
  3. 2D ve 3D grafikler için OpenGL ve SGL içeren grafik kütüphaneler 
  4. Yerel veritabanı desteği için SQLite 
  5. Entegre Web tarayıcı ve internet güvenliği için SSL ve Webkit 
  • Android Çalıştırma Uygulaması (run-time): bir Android telefonu mobil Linux uygulamasından ziyade Android telefon yapan şey Android çalıştırma uygulamasıdır. Çekirdek kütüphaneleri ve Dalvik sanal makinesi içeren android çalıştırma uygulamasıdır, uygulamalarınıza güç veren bir motordur ve kütüphanelerle birlikte uygulama çatısının temellerini şekillendirir. 
  1. Çekirdek Kütüphaneleri: Android, java ile geliştirilse de, Dalvik bir java sanal makinesi değildir. Çekirdek Android kütüphaneleri, Android’e özgü kütüphanelerin ve aynı zamanda çekirdek java kütüphanelerinin işlevselliğinin büyük bir kısmını sağlar.
  2. Dalvik Sanal Makine: Dalvik, kayıt tabanlı bir sanal makinedir ve birden çok örneğin (instance) etkili olarak çalışması için iyileştirilmiştir. Düşük seviye bellek yönetimi ve thread’ler için Linux çekirdeğine güvenilir. 
  • Uygulama Çatısı: Android uygulaması yaratmak için kullanılan sınıfları ve aynı zamanda donanım erişimi için jenerik soyutlama sağlarken kullanıcı arayüzünü ve uygulama kaynaklarını yönetir. Uygulama Katmanı: yerel ve 3. parti bütün uygulamalar aynı API kütüphanelerini kullanan uygulama katmanı üzerinde oluşturulur.
  • Uygulama Katmanı: uygulama çatısından erişilebilen servisleri ve sınıfları kullanarak Android çalıştırma uygulamasında (run-time) çalışır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Basit ve Dinamik Disk Nedir? Birbirine Nasıl Dönüştürülür?

Sabit diskler Windows 2000 işletim sistemine kadar sadece temel disk (basic disk) olarak ayarlanabiliyordu. Temel disk en fazla 4 birincil bölüm (primary partition) veya 3 primary ve 1 genişleyebilir bölüm (extended partition) şeklinde yapılandırılabilir. Bir temel diskte sadece 1 tane extended partition oluşturulabilir ve sadece primary partitionlara işletim sistemi kurulabilir. Windows 2000 ile gelen dinamik disk teknolojisi, Windows 2000 den sonraki tüm Windowssürümlerinde kullanılabilmektedir. Dinamik disk kavramıyla bölüm (partition) kavramı yerinihacim (volume) kavramına bırakmıştır. Dinamik disklerde, temel disklerde olduğu gibi bir sınırlama yoktur. İstenildiği kadar volume oluşturabilir, temel disk istenirse dinamik hale getirebilir ve bu işlem esnasında herhangi bir veri kaybı yaşanmaz. Fakat dinamik diskler temel diske çevirildiğinde bir veri kaybı söz konusu olacaktır. Temel diskin bilgileri kayıt defterinde tutulur. Dinamik diskin bilgileri kendi üstünde tutulur. ...

Rubik Küp Nasıl Çözülür?

Rubik küp 3x3x3 veya 4x4x4 gibi karesel formatta ve her kenarı farklı renkte olan bir küptür. Bu küpün; sabır küpü, sinir küpü, zekâ küpü, renk küpü, Rubikin küpü, sihirli küp (magic box), 3d Puzzle, gibi birçok değişik adı vardır. Unutulmamalıdır ki küpün çözümü için geliştirilmiş bir algoritma vardır. Bu küp ezbere çözülemez. Bu yazıda sizlere küpün en yaygın çözümü anlatılacaktır. Hata yaptığınız yerde hatayı düzeltmeye çalışmayın belirtilen algoritma çerçevesinde çözüme baştan başlayın. Hala küpü çözemediyseniz buradaki yazımızda belirtilen otomatik çözen programları deneyebilirsiniz. Öncelikle bilmeniz gerekenler: Küpün parçaları birbirinden bağımsız değildirler. Küpün orta noktası daima sabittir. Küpü ne kadar çevirirseniz çevirin değişmezler. Kırmızının karşısında daima turuncu, yeşilin karşısında mavi, sarının karşısında beyaz vardır. Bir küp, toplam 26 adet parçadan oluşmaktadır: 8 adet üç renkli köşe parçası, 12 adet iki renkli parça ve 6 adet de sabit tek ren...

Project: AutoPlan

PROJENİN AMACI : Bilgisayar ortamında mimari projeden otomatik olarak elektrik tesisat projesini çizdirmek. PROJENİN HEDEFLERİ : Bilgisayar ortamında mimari projeden elektrik tesisat projesini çizdirip, zamandan tasarruf sağlamak. Mimari bir proje çizilerek, üzerine elektrik tesisatını otomatik çizen program. PROJENİN SÜRESİ : 4 Ay PROJENİN SONUÇLARI : Elektrik tesisat projeleri üzerine çalışan insanların işlerini kolaylaştırmak, çizimde insan hatalarından kaynaklanan yanlışlıkların önüne geçmek. KAYNAKÇA : Elektrik-Elektronik Tek. alanı aydınlatma projeleri modülü. Şimdi Microsoft Visual C++ Öğrenin (Chuck Sphar) kitabı. Download :  Autoplan Setup PROJENİN ÇALIŞMASI HAKKINDA GENEL BİLGİLER Bu projede kat planı çizilen binanın, elektrik tesisat planını otomatik olarak çizebilecek bir yazılım geliştirmeye çalıştım. Böyle bir program kullanıcılara rahatlık sağlar ve önemli oranda zaman kazandırabilir. Bu programın çalışabilmesi kat planından çıkarabileceği ipuç...