Uygulama kaynakları res klasöründe tutulur.
ADT sihirbazıyla bir proje başlattığınızda, sihirbaz varsayılan tasarımın, uygulama ikonunun ve string kaynak tanımlamalarının olduğu values, drawable-ldpi, drawable-mdpi, drawable-hdpi alt klasörlerinin bulunduğu bir res klasörü yaratır.
Basit Değerler Oluşturma: Desteklenen basit değerler string’ler, renkler, açılar ve string veya integer dizilerinden oluşur. Tüm basit değerler res/values klasöründeki XML dosyasında tutulur.
<string >: Stringleri kod dışında tutmak uygulamanızın tutarlı kalmasına yardımcı olur ve konuma göre değişen versiyonların daha kolay oluşturulmasını sağlar.
<color >: Renk kaynaklarını belirleyebilirsiniz. # sembolünü ve onu takip eden alfa kanal renk kodlarını kullanarak renk değerini aşağıdaki gibi belirtebilirsiniz: #RGB, #RRGGBB, #ARGB, #AARRGGBB.
<dimen >: Genel olarak stil ve tasarım kaynaklarında refere edilirler. Boyut değerini boyut ölçeğini tanımlayan bir belirleyici ile beraber belirleyin: px (ekran pikseli), in (inç), pt (point), mm (milimetre), dp (160-dpi ekranlara göre sıklık-bağımsız pikseller), sp (ölçü bağımsız pikseller).
<style >: Görünümler tarafından kullanılan özellikleri belirlemenize olanak tanıyarak uygulamanızın tutarlı bir görünüm ve his sunmasını sağlar.
Resmedilebilirler (Drawable’lar): Resmedilebilir kaynaklar bitmap ve NinePatch resimlerden oluşur. Tüm resmedilebilir kaynaklar ayrı dosyalar halinde res/drawable klasöründe saklanır.
Tasarımlar (Layouts): Tasarım kaynakları ile kullanıcı arayüzlerini kod içinde tasarlamaktansa XML içinde belirleyerek sunum katmanını ayrıştırabilirsiniz.
Tasarımı koddan ayrıştırmak size farklı donanım konfigürasyonlarında, ekran boyutları, klavye ve dokunmatik ekranlarda tasarımı uygulama şansı verir.
Her tasarım tanımı ayrı bir dosyada her biri bir tasarım tutacak şekilde res/layout klasöründe saklanır.
Animasyonlar:
Tweened Animasyonlar: her tweened animasyon farklı bir XML dosyasında res/anim klasöründe saklanır.
Bir animasyon alpha (soldurma), scale (boyutlandırma), taranslate (hareket) veya rotate (döndürme) değişiklikleri için tanımlanabilir.
Kare-Kare Animasyonlar: Sıralı resmedilebilir kaynaklar oluşturmanıza yarar, her görseli belirli sürede gösterebilirsiniz.
Kare-kare animasyonlar canlandırılmış resmedilebilirlerden oluştuğundan res/drawable klasöründe depolanır, dosya isimleri kaynak belirteci olarak kullanılır.
Menüler: Menü kaynakları hem aktivite hemde uygulama içindeki bağlam menülerinin tanımlanmasında kullanılabilir ve kod içinde tanımlarken sahip olduğunuz aynı opsiyonları sağlar. XML içinde bir kez tanımlandığında, genellikle onCreateOptionsMenu metodu içindeki MenuInflator servisinin inflate metoduyla uygulamanızın içine bir menü yerleştirirsiniz.
Her menü tanımı ayrı bir dosyada birer menü taşıyacak şekilde res/menu klasörüde saklanır. Dosya adı kaynak belirteci olarak kullanılır.
ADT sihirbazıyla bir proje başlattığınızda, sihirbaz varsayılan tasarımın, uygulama ikonunun ve string kaynak tanımlamalarının olduğu values, drawable-ldpi, drawable-mdpi, drawable-hdpi alt klasörlerinin bulunduğu bir res klasörü yaratır.
Basit Değerler Oluşturma: Desteklenen basit değerler string’ler, renkler, açılar ve string veya integer dizilerinden oluşur. Tüm basit değerler res/values klasöründeki XML dosyasında tutulur.
<string >: Stringleri kod dışında tutmak uygulamanızın tutarlı kalmasına yardımcı olur ve konuma göre değişen versiyonların daha kolay oluşturulmasını sağlar.
<color >: Renk kaynaklarını belirleyebilirsiniz. # sembolünü ve onu takip eden alfa kanal renk kodlarını kullanarak renk değerini aşağıdaki gibi belirtebilirsiniz: #RGB, #RRGGBB, #ARGB, #AARRGGBB.
<dimen >: Genel olarak stil ve tasarım kaynaklarında refere edilirler. Boyut değerini boyut ölçeğini tanımlayan bir belirleyici ile beraber belirleyin: px (ekran pikseli), in (inç), pt (point), mm (milimetre), dp (160-dpi ekranlara göre sıklık-bağımsız pikseller), sp (ölçü bağımsız pikseller).
<style >: Görünümler tarafından kullanılan özellikleri belirlemenize olanak tanıyarak uygulamanızın tutarlı bir görünüm ve his sunmasını sağlar.
Resmedilebilirler (Drawable’lar): Resmedilebilir kaynaklar bitmap ve NinePatch resimlerden oluşur. Tüm resmedilebilir kaynaklar ayrı dosyalar halinde res/drawable klasöründe saklanır.
Tasarımlar (Layouts): Tasarım kaynakları ile kullanıcı arayüzlerini kod içinde tasarlamaktansa XML içinde belirleyerek sunum katmanını ayrıştırabilirsiniz.
Tasarımı koddan ayrıştırmak size farklı donanım konfigürasyonlarında, ekran boyutları, klavye ve dokunmatik ekranlarda tasarımı uygulama şansı verir.
Her tasarım tanımı ayrı bir dosyada her biri bir tasarım tutacak şekilde res/layout klasöründe saklanır.
Animasyonlar:
Tweened Animasyonlar: her tweened animasyon farklı bir XML dosyasında res/anim klasöründe saklanır.
Bir animasyon alpha (soldurma), scale (boyutlandırma), taranslate (hareket) veya rotate (döndürme) değişiklikleri için tanımlanabilir.
Kare-Kare Animasyonlar: Sıralı resmedilebilir kaynaklar oluşturmanıza yarar, her görseli belirli sürede gösterebilirsiniz.
Kare-kare animasyonlar canlandırılmış resmedilebilirlerden oluştuğundan res/drawable klasöründe depolanır, dosya isimleri kaynak belirteci olarak kullanılır.
Menüler: Menü kaynakları hem aktivite hemde uygulama içindeki bağlam menülerinin tanımlanmasında kullanılabilir ve kod içinde tanımlarken sahip olduğunuz aynı opsiyonları sağlar. XML içinde bir kez tanımlandığında, genellikle onCreateOptionsMenu metodu içindeki MenuInflator servisinin inflate metoduyla uygulamanızın içine bir menü yerleştirirsiniz.
Her menü tanımı ayrı bir dosyada birer menü taşıyacak şekilde res/menu klasörüde saklanır. Dosya adı kaynak belirteci olarak kullanılır.
Yorumlar
Yorum Gönder