Ana içeriğe atla

6. Android Uygulamasını Oluşturan Bileşenler

Uyarılar: Uyarılar kullanıcıların devam eden aktivitelerini yarıda kesmeden onlara sinyal vermenizi sağlar. Kullanıcının dikkatini bir servise veya yayın alıcıya eklemek için tercih edilen yöntemdir. Örneğin; cihaz bir mesaj aldığında ya da gelen bir arama durumunda kullanıcıyı cihazın ışığını açıp kapatarak, sesler çıkartarak, ikonlar göstererek veya mesajlar ekrana getirerek uyarır.

Aktiviteler: Uygulamanızdaki her ekran activity sınıfının bir uzanımıdır. Aktiviteler bilgilerin gösterildiği ve kullanıcı tepkilerini cevap veren grafik kullanıcı arayüzlerini şekillendirmek için View’ları kullanırlar.

Servisler: Servis bileşenleri arka planda çalışır, veri kaynaklarını ve görünür aktiviteleri günceller ve uyarıları tetiklerler. Aktivitelerin aktif ve görünür olmadığı durumlarda bile devam etmesi gereken düzenli işlemleri uygulamakta kullanılırlar.

İçerik sağlayıcılar: Paylaşılabilir veri kaynaklarıdır. İçerik sağlayıcılar uygulama veritabanı yönetimi ve paylaşımında kullanılırlar. Uygulama sınırları arasında veri geçişi için tercih edilirler. Bu diğer uygulamaların erişimine izin vermek için kendi içerik sağlayıcınızı yapılandırabileceğiniz ve diğerlerinin verilerine ulaşmak için diğerleri tarafından yaratılan içerik sağlayıcılardan faydalanabilmeniz manasına gelir. Android cihazlar medya deposu ve iletişim bilgileri gibi kullanışlı veritabanlarına ulaşmak için birkaç tane yerel içerik sağlayıcı içerir.

Intentler: Bir uygulamalar arası mesaj iletim platformudur. Intentleri kullanarak istediğiniz tepkiyi belirterek mesajları sistem çapında veya hedef aktivite ve servise yayınlayabilirsiniz. Daha sonra sistem belirtilen tepkiyi gerçekleştirecek uygun hedefleri belirleyecektir.

Yayın Alıcıları: Intent yayın alıcılarıdır. Eğer bir yayın alıcı oluşturur ve kaydolursanız uygulamanız yayın intent’lerini çok daha spesifik kriterlere göre dinleyebilir. Yayın alıcıları gelen intent’e cevap vermek için uygulamalarınızı çalıştırırlar ve bu onları olay güdümlü uygulamalar yaratmak için mümkün yapar.

Widget’lar: Ana ekrana uygulanabilen görsel uygulama bileşenleridir. Yayın alıcıların özel bir türü olan widget’lar, kullanıcıların ana ekrana eklemesi için dinamik, interaktif uygulama bileşenleri yaratmanıza imkân tanır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Basit ve Dinamik Disk Nedir? Birbirine Nasıl Dönüştürülür?

Sabit diskler Windows 2000 işletim sistemine kadar sadece temel disk (basic disk) olarak ayarlanabiliyordu. Temel disk en fazla 4 birincil bölüm (primary partition) veya 3 primary ve 1 genişleyebilir bölüm (extended partition) şeklinde yapılandırılabilir. Bir temel diskte sadece 1 tane extended partition oluşturulabilir ve sadece primary partitionlara işletim sistemi kurulabilir. Windows 2000 ile gelen dinamik disk teknolojisi, Windows 2000 den sonraki tüm Windowssürümlerinde kullanılabilmektedir. Dinamik disk kavramıyla bölüm (partition) kavramı yerinihacim (volume) kavramına bırakmıştır. Dinamik disklerde, temel disklerde olduğu gibi bir sınırlama yoktur. İstenildiği kadar volume oluşturabilir, temel disk istenirse dinamik hale getirebilir ve bu işlem esnasında herhangi bir veri kaybı yaşanmaz. Fakat dinamik diskler temel diske çevirildiğinde bir veri kaybı söz konusu olacaktır. Temel diskin bilgileri kayıt defterinde tutulur. Dinamik diskin bilgileri kendi üstünde tutulur.

Einstein'in Rölativite Kuramına Bakış

Bu yüzyılın başlarında kuramsal fizikte altın çağ başladığı zaman, adı henüz bilim dünyasında duyulmamış bir fizikçi vardı. Bu, Annalen der Physık’in 1905 tarihli sayısında fotoelektrik olayı, Brown hareketi ve özel görelilikle ilgili ünlü üç çalışmasını birden yayınlayarak üne kavuşan Albert Einstein’dır. Onun fizikteki hayat boyu çalışmaları bilimin felsefesi ve yöntemleri üzerinde büyük etki yaptı. Einstein’ın kendisi bilimci filozoftu. Bu yüzyılın başlarında kuramsal fizikte altın çağ başladığı zaman, adı henüz bilim dünyasında duyulmamış bir fizikçi vardı. Bu, Annalen der Physık’in 1905 tarihli sayısında fotoelektrik olayı, Brown hareketi ve özel görelilikle ilgili ünlü üç çalışmasını birden yayınlayarak üne kavuşan Albert Einstein’dır. Onun fizikteki hayat boyu çalışmaları bilimin felsefesi ve yöntemleri üzerinde büyük etki yaptı. Einstein’ın kendisi bilimci filozoftu. O, hayranlık uyandırıcı bir şekilde felsefeyi kullanarak bugün modern bilimin önemli bir kısmı olan buluşlarını

Rubik Küp Nasıl Çözülür?

Rubik küp 3x3x3 veya 4x4x4 gibi karesel formatta ve her kenarı farklı renkte olan bir küptür. Bu küpün; sabır küpü, sinir küpü, zekâ küpü, renk küpü, Rubikin küpü, sihirli küp (magic box), 3d Puzzle, gibi birçok değişik adı vardır. Unutulmamalıdır ki küpün çözümü için geliştirilmiş bir algoritma vardır. Bu küp ezbere çözülemez. Bu yazıda sizlere küpün en yaygın çözümü anlatılacaktır. Hata yaptığınız yerde hatayı düzeltmeye çalışmayın belirtilen algoritma çerçevesinde çözüme baştan başlayın. Hala küpü çözemediyseniz buradaki yazımızda belirtilen otomatik çözen programları deneyebilirsiniz. Öncelikle bilmeniz gerekenler: Küpün parçaları birbirinden bağımsız değildirler. Küpün orta noktası daima sabittir. Küpü ne kadar çevirirseniz çevirin değişmezler. Kırmızının karşısında daima turuncu, yeşilin karşısında mavi, sarının karşısında beyaz vardır. Bir küp, toplam 26 adet parçadan oluşmaktadır: 8 adet üç renkli köşe parçası, 12 adet iki renkli parça ve 6 adet de sabit tek ren